فاطمه محیا فاطمه محیا ، تا این لحظه: 17 سال و 6 ماه و 20 روز سن داره
داداشیداداشی، تا این لحظه: 10 سال و 18 روز سن داره

قدر تو را می دانم متولد قدر

تزیین غذای کودکان برای تحریک اشتها

1392/2/16 11:10
نویسنده : ماناز
368 بازدید
اشتراک گذاری

دختر 4 ساله من، بسیار بی اشتهاست. خیلی کم غذا می خورد و بیشتر در حال فعالیت است، از لحاظ ظاهری کوچک به نظر می رسد و من نگران سلامتی او هستم، چه باید بکنم؟! این سؤالی است که بسیاری از مادران جوان دارند و گذشته از اینکه این مشکل تنها مربوط به مادران ایرانی نیست، یكی از مهم‌ترین مشكلات و معضلات تغذیه كودكان و نوجوانان رفتارهای تغذیه‌ای نامناسب است كه متأسفانه در بین آنها بسیار زیاد شده است.

تغذیه صحیح، قدرت یادگیری افراد به خصوص كودكان را بالا می‌برد و نخوردن صبحانه اثرات منفی در یادگیری آنها دارد. گرسنه بودن و نخوردن صبحانه در مدت كوتاهی مكانیزم همواستاتیك یا گلوكز خون را در سطح ثابت نگه ‌می‌‌دارد و به عملكرد طبیعی مغز لطمه وارد می‌كند. البته جدای اینکه والدین کودک باید به دلایل بی اشتهایی کودکشان پی ببرند و بطور علمی آنها را درمان کنند ولی از یکسری ابتکارات هم می توان کمک گرفت که در تحریک اشتهای آنها ممکن است تاثیر داشته باشد ... تصاویر زیر را ببینید :


 

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید
به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان روانشناس
19 اردیبهشت 92 14:25
دوست عزیز به پرسش شما پاسخ داده شد
با تشکر


باسپاس ازلطفتان
منصوره.الف
22 اردیبهشت 92 6:52
سلام بر شما مادر گرامی
یا راهکارهای عملی و مطالب گوناگون در باب تربیت فرزندان مهدوی در خدمتم.
منتظر حضور و نظرات سازنده شما هستم.
در صورت تمایل به تبادل لینک لطفا اطلاع دهید.



سپاس از حضورتان امیدوارم در این راه موفق باشید.
دخمـــلی شکلکــــــــــــ
22 اردیبهشت 92 17:44
ماناز جان
اگه چه خبه یه چیزی رو بلد نباشه و روش بشه بگه راستش نمیدونم آدمم

سعی میکنم جوابشو برات پیدا کنم


ممنونم گلم ببخشید اینقدر به خاطر من تو زحمت افتادید.همین که سعی تان را کردید برایم کافی است.