فاطمه محیا فاطمه محیا ، تا این لحظه: 17 سال و 6 ماه و 20 روز سن داره
داداشیداداشی، تا این لحظه: 10 سال و 18 روز سن داره

قدر تو را می دانم متولد قدر

جواب کد 72 تن

1391/9/25 14:39
نویسنده : ماناز
506 بازدید
اشتراک گذاری

گل گلک مامان:

از این به بعد تصمیم گرفتم که صحبتهای کارشناسانه ای را که در جلسه مادران مدرسه ات ،مطرح میشود را در وبلاگت بنویسم تا هم به درد اینده ات بخورد وهم دیگران استفاده کنند.من خودم برای این منظور یک دفترچه یادداشت پربرگ خریده ام تا همه را یکجا داشته باشم وهر بار مجبور نباشم روی کاغذی جلسات را یادداشت کنم که هم امکان گم شدنشان است وهم کمتر قابل استفاده.گویی یک نسخه ای است که در مواقع نیاز به ان مراجعه می کنم تا درمان را از لابه لای برگهایش پیدا کنم.

میبینم وقتی مادرانی هستند که با شرایط دشوار واوردن بچه کوچک وحتی بارداری مشتاقانه به این جلسات می ایند ویا داشت می کنند به خودم می گویم پس من باید چند برابر استفاده کنم چون شرایط دشوار انها را ندارم.

امروز جلسه مادران بود.بلاخره جواب سوال کد ٧٢ تن داده شد.اما پاسخ:

معاون اموزشی خیلی تشکر کرد از مادرانی که به دنبال جواب رفتند وجزواتی را اماده کرده بودند ومن متاسفانه نتوانستم در این کار شرکت کنم.

مثلث شومی که سبب شد گروهی امام حسین علیه السلام را همراهی نکنند "زر   زور   تزویر "

البته گروهی بودند که این ها را نداشتند اما باز هم جز ٧٢ تن یار امام نشدند که اتفاقا از شیعیان هم بودند اما ما به گروهی می پردازیم که تا اخر به عنوان یاران امام ماندند وبین راه شانه خالی نکردند.این چیزی که اینها داشتند ودیگران فاقد ان بودند "التزام به حق "بود.

یعنی کسانی که به موقع حق را شناختند وخود را ملزم به اجرای حق کردند.شناخت تنها کافی نبود چون برخی یاران می دانستند امام حسین علیه السلام حق است اما خود را ملزم به اجرای حق نکردند.پس قسمت دوم مهمتر است.

التزام به حق باید با فرهنگ زندگی ما عجین شود.طوری باشد که من هر لحظه در جهت تشخیص حق باشم وخود را ملزم به اطاعت از ان نمایم.چیزی جدا از زندگی نیست .حتی در مباحث تربیتی بچه ها هم کاربرد دارد.امکان ندارد کسی خود را ملزم به حق بداند وبر سر دوراهی بماند.برای این که به حق جامه عمل پوشانده شود من باید  التزام به حق داشته باشم.

اگر من التزام به حق پیدا کنم دیگر به گروه یزید نمی روم که یزید امروزی صهیونیست است.

البته برای اینکار صبر وتحمل هم لازم است چیزی نیست که راحت به دست اید.اما وقتی کسی وارد این راه شد خداوند هم راهش را هموار می کند.طوری که دیگرانی که از دور شاهد اعمال این افراد هستند فکر می کنند طرف دائما دررنج وسختی است در صورتیکه این گونه نیست.

در مورد التزام به حق وتشخیص این راه ما باید از الگوهای دینی مان یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها وحضرت زینب سلام الله علیها تبعیت کنیم.در اجرای حق نبایددچار افراط وتفریط شویم.وباید بدانیم در این مسیر همیشه یک گروه اقلیت واکثریت مقابل هم قرار می گیرند.چون اجرای حق،دشمن ،زیاددارد.

کسانی که این التزام را دارند به گروه خود کمک می کنند وهیچوقت مقابل هم قرار نمی گیرند.

ادامه دارد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

بابای سونیا
25 آذر 91 20:50
جوشاندن صحیح شیر خواص شیر را از بین نمی بره ظرف مورد استفاده ونحوه جوشاندن باعث از بین رفتن خواص شیر میشه
میتونید شیر محلی پر چربی تهیه کنید به اندازه یک لیوان آب اضافه کنید و در یک ظرف مسی قلع اندود یا لعابی یا پیرکس به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید به حدی که آب اضافه شده تبخیر شود


با سپاس فراوان از راهنمایی تان
بابای سونیا
25 آذر 91 22:43
بهتره که شیر به اندازه مصرف یک یا دو روز تهیه کنید پس از جوشاندن میتونید بسته به شرایط نگهداری یک روز تا یک هفته نگهداری کنید
بصورت عادی بدون جوشاندن مجدد تا دو روز میشه نگهداری کرد


با سپاس مجدد از اینکه وقت گذاشتید
هیراد و عمه لیلاش
26 آذر 91 0:20
سلام به دوست جونی عزیزم یه خواهش کوچولو از شما دارم من در مسابقه سوگواره محرم اتلیه سها شرکت کردم ممنون میشم که به عکس من رای 5 امتیازی بدید لطفا به وبلاگم بیایید ادرس مسابقه لینک در قسمت پست ثابت میباشد قول میدم ٣٠ ثانیه بیشتر از وقت نازنینتونو نگیره منتظرکمکتون هستم راستی اگر قبلا به کوچولوی دیگه ای رای دادید میتونید دوباره برید و به هیراد جون رای بدید
ثمین
30 آذر 91 14:31
سلام! اگه جشنی برای کوچولوتون در راه دارید یه سر به دنیای نفیس بزنید و از ایده های متنوع و شیک استفاده کنید... ژورنال لباس حاملگی.. جشن سیسمونی... جشن دندونی... جشن قدم... جشن تولد پسرانه ... جشن تولد دخترانه ... جشن تکلیف... جشن الفبا... و........ منتظرتون هستم...