فاطمه محیا فاطمه محیا ، تا این لحظه: 17 سال و 6 ماه و 17 روز سن داره
داداشیداداشی، تا این لحظه: 10 سال و 15 روز سن داره

قدر تو را می دانم متولد قدر

محرم وتوصیه های مامان

1391/9/5 17:41
نویسنده : ماناز
508 بازدید
اشتراک گذاری

دختر پاکم:

دیگر به سنی رسیده ای که عزاداری این روزها را می فهمی اخه پارسال که با هم می رفتیم روضه امام حسین علیه السلام ،وقتی مامان گریه می کرد تو می پرسیدی چی شده مامان ؟از دست من ناراحتی؟اما امسال دیگه خانم شدنت را به من ثابت کردی .یادمه وقتی شبکه پویا داستانهای محرم را نقل می کرد با دقت نگاه می کردی وحتی اشک هم  میریختی برای این همه ظلم وستم که شقی ترین افراد بر امامشان ویارانشان روا داشتند.ببین چقدر ظالمانه رفتار کردند که تو هم مات ومبهوت کارهایشان شدی .یکی از سوالاتت این بود که حالا چرا به بچه کوچک اب ندادند؟مگه ان بچه چکار کرده بود؟چرا من هر وقت اب می خواهم حتی برای لحظه ای معطل نمیشوم ولی او که از من هم کوچکتر بوده چرا باید تشنه بمونه؟

راستش با هیچ منطقی نمیشه به این سوالات پاسخ داد .هر وقت داستان حضرت علی اضغر را میبینی ،به سراغ ان کتابت می روی و عکسهایش را نگاه می کنی.

دختر حسینی ام که تا حالا به برکت وجودت ٣ بار با هم کربلا رفتیم .مامان می خواهد یک توصیه به تو گل خوشگل بکند.مینویسم برای روزی که نبودم تا به ان عمل کنی. در عزاداری هایت برای فرج زودتر امام زمان علیه السلام دعا کن .بدان این مسایل برای ما در حد شنیدن است که این همه جگرسوز است اما  امام عصر علیه السلام هر ساله انها را میبیند پس ببین چه رنجی می کشد توهم برای این ،به مامان قول بده هر سال در این ایام مخصوصا شب وروز عاشورا برای سلامتی امام زمان علیه السلام صدقه دهی تا امام از تکرار این واقعه دردناک اسیبی نبیند وبماند تا زمان ظهورش ،انتقام خون امام حسین علیه السلام را بگیرد تا تسلی یابد .نمی دانم ایا این تسلی کامل میشود یا داغش همیشه تازه خواهد ماند؟

دخترم خیلی دوست دارم صبح ظهور را ببینم اما نمی دانم ایا عمرم به انجا میرسد یا نه؟امیدوارم تو گل مامان تمام این وقایع را ببینی وبه حقیقت واقعه پی ببری.چون هر چه باشد نوع عزاداری ها در ان زمان که حجت خدا باشد خیلی فرق می کند.خدایا چه کار کردیم که این قدر باید محرومیت بکشیم؟همیشه می گویم خوش به حال مردم زمان بعد از غیبت که چه زندگی شیرینی دارند.برای حل مسایلشان یک پناهگاه محکم دارند.هیچ چیزی دلشان را نمی لرزاند.یقینشان کامل است.برسر دوراهی حق وباطل نمی مانند.به دور از شبهات دینی هستند.می دانند حق کیست وباطل کدام است وهزاران یا بیشتر نعمت دیگر.

اما ما چه ،که گاهی در تشخیص حق وباطل هم می مانیم والحق که شیطان هم خوب امتی را دستاویز قرار می دهد .وبرخی از ما هم چه خوب تبعیتش می کنیم.

دخترم همیشه امام عصرت را دعا کن وبرای سلامتی اش صدقه بده.حتی اگر من هم نبودم .از توصیه های امام عصر خواندن زیارت اربعین ،نوافل نمازهای یومیه است.کاری کن که شادش کنی.وشیطان را مایوس.

اللهم عجل لولیک الفرج

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

عاشق علي
20 دی 91 9:45
بذار يكم از تغذيه مان بگم:
ما ماست و شير و دوغ را از ماست بندي ها ميخريم. پنير هم پنير تبريز ميخوريم.
كره محلي ميخوريم.
و به هيچوجه كارخانه اي اينها رو مصرف نميكنيم.
براي علي هم اصلا هيچ چيز كارخانه اي نميخريم. بهش گفتيم كه اينها سم دارده و خودش هم اصلا نميخوره و ميگه من نميخورم چون سم داره. براش كلوچه خانگي با فر درست ميكنيم و بين روز ميخوره.
براش كشمش و بادام و ... ميخريم.
لواشك محلي تهيه ميكنيم از عطاري.
بستني نميخوره و خودش ميگه سم داره و نميخورم.
و بهش دروغ نگفتيم كه سم داره. چون اسانس و موارد نگهدارنده همشون نوعي سم هستند ولي در حدي نيست كه آدمو زود بكشه بلكه عمر رو كم ميكنه و مريضيهاي مختلف مياره.
بجاي قند و شكر از عسل و شكر سرخ يا شكر قهوه اي يا نبات استفاده ميكنيم.
آب ميوه طبيعي ميخوريم.
صبحانه ها پنير نميخوريم و پنير را شبها با گردو ميخوريم.
روغن هم يا روغن حيواني يا روغن كنجد يا روغن زيتون و يا روغن دنبه گوسفند و يا روغن شحم گاو استفاده ميكنيم.
غذاهاي آشي و سوپ را هفته اي دو مرتبه حداقل ميخوريم.
نخود و لوبيا و ... را بسته بندي نميخريم. چون پرس شده و اكسيژن به داخلش نميره و نبايد خورد. بلكه از حبوبات فروشي ميخريم به صورت فله اي.
گوشت گاو يا گوساله نميخوريم.
ولي شير و ماست و دوغ و كره و پنير و روغن گاو بهتر از گوسفنده از لحاظ طبي.
نان سنگك مصرف ميكنيم غالبا چون نان سبوس دار است و نان بدون سبوس مضر است.
ما از وقتي رعايت ميكنيم ديگه به فروشگاههاي بزرگ نميريم و پول بي زبان رو اونجا خرج نميكنيم و از لحاظ اقتصادي هم در كل شايد به صرفه باشه.
البته روغن كنجد كيلويي هفده هجده هزار تومانه و روغن حيواني گاوي كيلويي حدود بيست بيست و پنج هزار تومانه.
ولي در كل كه ميسنجي ميبيني كه خرج دكتر و پول چيپس و پفك و كيك و ژله و لازانيا و ماكاراني و مرغ و ... رو ميديم همين چيزايي رو ميخريم و تنمون هم سالمه.
اميدوارم هميشه سلامت باشيد.


دوست خوبم از این که با صبروحوصله زیاد با تمام جزیاتش تغذیه خودتان را برایم نوشتید بی نهایت سپاسگزارم