فاطمه محیا فاطمه محیا ، تا این لحظه: 17 سال و 6 ماه و 17 روز سن داره
داداشیداداشی، تا این لحظه: 10 سال و 15 روز سن داره

قدر تو را می دانم متولد قدر

اولین اردوی مدرسه

1391/7/22 22:35
نویسنده : ماناز
392 بازدید
اشتراک گذاری

دختر گلم:

امروز مامان امده بود جلسه مادران مدرسه ات ،که دومین جلسه بود.در ماه یک جلسه یا بسته به مورد ،بیشتر گذاشته میشود.موضوع جلسه این هفته مربوط به اردوی کوهنوردی پنجشنبه این هفته یعنی ٢٧ مهر ماه است که باید مادران هم حضورداشته باشند.منظور از این اردو فقط گردش صرف نیست بلکه با مفاهیمی اشنا میشوی که بیشتر در ایند ه برایت کاربرد دارند.صحبتهای معاون اموزشی مدرسه ات بسیار مفید وکاربردی بود که هدف اصلی ان را بیان می کردوانرا با مصداقهای زندگی مقایسه می نمود.در این اردو قرار شده که تا اخر یک مسیر را که مشخص شده برویم هر چند باسختی زیاد واین مفهوم عمیقی دارد.مامانها قرار شده با بچه ها همپا شده ودر دنیای انها وارد شوند.مباحث زیبایی مطرح شد ومورد توجه همه قرار گرفت.

پس از ان به اموزش وجلسه پایه ای وانتخابات انجمن اولیا رسیدیم وبا رای گیری در هر پایه ،نمایندگان مشخص شدند .سپس به کلاستان رفتیم وهر مادری روی نیمکت بچه اش نشست .اخ که چه حس خوبی بود مرا به سالهای قبل برد.بعضی مادران به شوخی می گفتند ما که دیگر پشت اینها جا نمیشویم وواقعا هم که درست بود یادم است خودم که دبستان می رفتم انقدر کوچک بودم که به راحتی از زیر ان سر می خوردم .

بحثهای تربیتی بسیار کارشناسانه مطرح میشد .من که یک دفتر مخصوص تهیه کردم وتمام را با دقت نوشتم پیش خودم گفتم کاش قبل از بچه دار شدن ،هر مادری این ها را بداند وبعد بچه دار شود واگاهانه ودرست واصولی به امر تربیت بپردازد.اگر این گونه بود دیگر مشکلات امروزی چون فرزند سالاری و پادشاهی کردن انها در خانواده ها حاکم نمیشد.چون تمام اینها ناشی از نااگاهی است.البته نظر کارشناس هم همین بود که از همان نوزادی باید کار کرد تا در سن پیش دبستانی بچه به امادگی های لازم رسیده باشد ومربیان وقت خودرا روی اموزشهای مهمتر بگذارند نه این که از اول شروع کنند.خلاصه کلی افسوس خوردم. اما باز هم این امیدواری داده شد که تا کلاس سوم هم میشود کاری کرد.

حالا متوجه کلمه "متفاوت"که در زمان ثبت نام گفته شد،گشتم  .چون همین استاد ذکر کرده بود ما این جا کاملا متفاوت برخورد می کنیم.ان روز من درست نفهمیدم اما در طی جلسات بهتر متوجه میشوم.

ای کاش در تمام مدارس روی این مفاهیم پایه ای کار میشد تا بچه ها در سن بلوغ به کمترین مشکل بر نخورند.دخترم اگر میبینی رفتار مامان بعضی جاها عوض شده تعجب نکن.همه اش به خاطر خودت است ونتیجه اش بعدها معلوم می گردد.

امیدوارم در اولین اردوی مدرسه ات ،که کوهنوردی است به نتایج مورد نظر برسیم چون من هم قرار شده مثل تو شوم و چیزهای خوبی یاد بگیرم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

محمد
22 مهر 91 23:36
سلام
وبتون عاليه
ميخام به جمع ما بپيوندي
منتظرم عزيز

ازلطفتان ممنونم اما ادرس که نگذاشتید.
زهرا (✿◠‿◠)
24 آبان 91 9:32
عزیزم چرا عکس دخمل نازمون و نمیذاری؟؟؟؟؟
به روی چشم گلم اگر شد می گذارم