فاطمه محیا فاطمه محیا ، تا این لحظه: 17 سال و 5 ماه و 17 روز سن داره
داداشیداداشی، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 15 روز سن داره

قدر تو را می دانم متولد قدر

روزانه های داداشی

1393/10/22 16:22
نویسنده : ماناز
610 بازدید
اشتراک گذاری

دخترکم:

برای نوشتن خاطرات هم دنبال زمان مناسبم وهم حال وهوای درست وحسابی .این روزها با داداشی لحظات شیرینی والبته پر کاری (بیشتر برای من) طی می کنیم .دیگر تورا شناخته ووقتی از مدرسه می ایی چه قدر در روروئکش برایت بالا وپایین می پرد هر چند خیلی تحویلش نمی گیری .ولی وقتی سرحال باشی چه قدر سر به سرش می گذاری یا در اتاقت را به رویش میبندی واو پشت در منتظر است تا اجازه ورود صادر شود اخر انقدر در اتاقت اسباب بازی  چیده ای وفضای شادی ایجاد کرده ای که دلش را برده ای .همه اینها را به حساب حس مالکیتت می گذارم که از قضا با این زمانها مصادف شده .من هم سعی می کنم خیلی دخالتی نکنم تا خودتان با هم کنار بیایید مگر موارد خیلی ضروری .

به موهای پشت سر داداشی "مخمل"می گویی چون مانند مخمل نرم ومثل ابریشم لطیف است .اصطلاح خاص خودت "بشوریم وبسابیم "هم داری که بیچاره داداشی از دستت راحت نیست هر وقت وقت کنی گویی اورا به حمام برده ای موهای پشت سرش را به هم میریزی وبه خیال خودت داری انها را میشویی وان عبارت را می گویی .واو هم سرش را کاملا پایین می اورد تاراحتتر موهایش را به  هم بریزی .کلا داداشی در مقابل کارهایت خیلی تسلیم است .اینده را نمی دانم...

می دانم گاهی توجه من به داداشی سبب ایجاد نوعی رقابت در تو میشود وفکر می کنی که من بین شما فرقی قایل هستم اما هر بار که برایت توضیح دهم فکر می کنم توانسته ام قانعت کنم.بالاخره این مسایل طبیعی است حداقل برای تو که هفت سال یکه تاز میدان بودی وحرف حرف خودت بود.باز هم خوب است خدا را شکر که هنوز به حسادت ازار دهنده تبدیل نشده است .هر چند گاهی فکر می کنم در خودت فرو میروی اما خوشبختانه زود فراموش می کنی.

بچه گی تو با داداشی تا الان خیلی متفاوت بوده است .تو روحیه دیگری داشتی .می شود گفت کاملا برعکس او بودی هم از نظر غذا خوردن وهم برخورد با دیگران و.... که بیشتر ان را به خاطر تفاوت جنسیتتان می دانم .تا بعدش چه شود.داداشی الان دوتا دندان پایینی اش نیش زده وخیلی با مزه شده .به نظر من بچه ها با این دو دندان خیلی با نمک میشوند .تا حدودی خودش می نشیند که توهم گاهی موقع نشستن هوایش را داری وعاشق این کار هستی که اجازه دهم بغلش کنی هنوز باید منتظر بمانی .

پسندها (1)

نظرات (5)

گروه انسانهای سبز GPG
22 دی 93 17:33
فراخوان گروه انسانهای سبز همزمان با روز هوای پاک در همایش زیست محیطی و ورزشی " دوباره آسمان آبی " با شمــــا سبـــز می اندیشیـــم و سبـــز میمانیم کلیه اعضا و هواداران گروه انسانهای سبز 29 دی ماه جاری همزمان با روز هوای پاک از ماشین شخصی استفاده نخواهند نمود و از هم میهنان سبز اندیش بویزه ساکنان کلان شهرهای کشور نیز دعوت به عمل می آورند تا با همگرایی هدفمند، دوباره آسمان آبی را بر فراز شهرهایمان تجربه و چشمک زدن ستاره ها را به فرزندانمان هدیه کنیم. علاقه مندان به مشارکت در این همایش زیست محیطی و ورزشی می توانند روز دوشنبه 1393/10/29 از نقلیه عمومی نظیر اتوبوس، مترو، دوچرخه و حتی پیاده به امور روزانه خود بپردازند. مردم هوشمند هشت کلان شهر: اراک، اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، کرج و مشهد مقدس به عنوان پیشروان اجرای این طرح کشوری هستند که با همراهی اثر بخش و همتی بلند دوباره آسمان آبی را به فرزندانمان هدیه خواهند کرد و سایر هم میهنان گرامی شهر ها و روستاهای کشور نیز به شکرانه برخورداری خود از هوای پاک و ترویج این فرهنگ و آموزش آن به کودکان و نوجوانان که آینده سازان این سرزمین کهن هستند در روز 29 دی ماه از ماشین شخصی استفاده نمی نمایند. به اطلاع هم میهنان گرامی میرسانیم در راستای گسترش فعالیتهای زیست محیطی بمناسبت گرامیداشت روز هوای پاک با همکاری حفاظت محیط زیست استان فارس، حفاظت محیط زیست استان اصفهان، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، سازمان انتقال خون استان تهران، شرکت آب و فاضلاب استان تهران، سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران، موسسه مردم نهاد سیراف پارس و ... سرگروه بمدت یک هفته چند کلان شهر کشور را با دوچرخه رکاب خواهد زد./ شما هم میتوانید در راستای گسترش هرچه بیشتر این تفکر انسانی در جامعه به ما بپیوندید. دیدار سبز و سراسری ما روز دوشنبه 29 دی ماه 1393 در بزرگترین همایش بدون ماشین در کشور آماده تبادل لینک با سایت ها و وبلاگها میباشد. ما را با نام گروه انسانهای سبز به آدرس www.GPG.ir در قسمت پیوندهای وبلاگتان ثبت نمایید و سپس اعلام نمایید. سایت ها: گروه انسانهای سبز GPG www.GPG.ir ایران هخا انجمن ملی ایرانیان www.forum.iranhakha.com ایرانگردان و جهانگردان www.touristsupport.ir تبلیغات رایگان www.AvArAsA.com
مامان امیرعلی
27 دی 93 11:39
سلام دوست خوبم منو و امیرعلی منتظریم بهمون سر بزنین
ماناز
پاسخ
سلام دوست خوبم حتما می ایم ممنون که دعوتم کردید.
مامان امیرعلی
28 دی 93 10:07
سلام ممنون از حضورت و محبتت خدا به شما هم سلامتی و توان مضاعف بده و ایشالا همیشه سرحال و شاد باشین
ماناز
پاسخ
سلام دوست خوبم ممنونم از محبتتان .
نسرین
29 دی 93 17:53
ماناز جان یک دنیا ممنون و شرمنده که به زحمت افتادید.
ماناز
پاسخ
برای دوست خوبی چون شما این کار نه زحمت که افتخاری برایم بود .
الهه مامان سلما
23 بهمن 93 9:36
درکنار فواید زیادی که سن دختر دلبندتان برای ورود فرزند دیکر داشت مثل این که گاهی بهتون کمک میکنه...گاهی این حسادتهای کودکانه و زیرزیرکی برای والدین ازاردهنده است..اما شیرین و گذرا با اینکه این حس حسادت همیشه و تو هرسنی با انسان همراهه .. و خوشبحال بچه ها که ب راحتی بروزش میدن..
ماناز
پاسخ
من قبلا فکر می کردم این تفاوت سنی زیاد است ولی در عمل خیلی به نفعم است نه فقط از جنبه کمک کردن بلکه از ان خیلی بالاتراست.